Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Μακαριστού Αθηνών Σεραφείμ: Είναι Εκκλησία το Βατικανό;

Μακαριστού Αθηνών Σεραφείμ: Είναι Εκκλησία το Βατικανό;

Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Εκπομπή «Χωρίς αναισθητικό» του γνωστού δημοσιογράφου Γιώργου Τράγκα. Προσκεκλημένος ο εν ενεργεία αρχιεπίσκοπος τότε και νυν μακαριστός Σεραφείμ. Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα στο 1ο  βίντεο από 9:58΄ – 11:34΄ και στο 2ο  από 30:32΄ – 31:59΄. Χωρίς άλλο σχόλιο.
1ο. Δημοσιογράφος: Εσείς κοντράρατε και το Βατικανό γερά!
Σεραφείμ: Βεβαίως το κόντραρα. Κι όταν εγώ το κόντραρα έσπευσε αυτός να πει ο αρμόδιος υπουργός να πει «Ωω, όχι, εμείς έχουμε σχέσεις και θα τις διατηρήσουμε τις σχέσεις». Και απεδείχθη πιο είναι το Βατικανό. Ναι ή όχι; Αλλά και κάτι άλλο ακόμη που δεν το ξέρετε. Και το κάνω ερώτημα ελληνικέ λαέ, (γυρνά και βλέπει απευθείας την κάμερα) να με ακούτε εσείς. Και μου είναι αδιάφορο σας είπα, μου είναι αδιάφορο, ο θρόνος μου, προσέξτε, δεν τον λογάριασα ποτέ γι’ αυτό και μιλώ έτσι, ψέμα δεν θέλω ποτέ να μου λέει κανένας ούτε κι εγώ δεν μπορώ να πω ψέματα. Είναι η πρώτη φορά που ηκούσθη από τόσους αιώνας, φωνή αρχηγού εκκλησίας που να λέει, και το λέω για να το ακούσετε κι εσείς και να το ρωτήσετε και εσείς: Είναι Εκκλησία το Βατικανό, ναι ή όχι; Να μου απαντήσετε. Θεολόγοι, επιστήμονες, ό,τι είστε. Να μου πουν αν είναι εκκλησία. Είχε λογχοφόρους ο Χριστός; Είχε οπλοφόρους; Έστελνε όπλα αυτός…ο…σας ερωτώ. Είναι πνεύμα εκκλησίας αυτό με τον Χριστό, ο οποίος…τους πάντας; Να μου πείτε κουβέντες τώρα εμένα! Ο χριστιανός ηύχετο υπέρ των διωκτών του. Ηύχετο! Για τον Διοκλητιανό… γραμματάκια λίγα – πολλά, στο…Δημοτικό. Ναι ή όχι; Προσηύχοντο  να τους φωτίσει ο Θεός. Δεν πάει να καταλάβει τον Ναό και να τους σπάσει τις πόρτες, να έχει κλειδαρά να σπάει την κλειδαριά μου ο άλλος! Θα παρακαλέσουμε… Με τα όσα γνωστά δεν υπάρχει καμία επικοινωνία και ούτε κι εσείς έχετε δικαίωμα να επικοινωνήσετε, διότι είστε επί επιτίμιον, πας όστις τους πλησιάζει αυτούς. Γι΄αυτό δεν…εγώ το κεφάλι μου στον κίνδυνο, δεν…με πειράζει δεν με παρουσιάζεται, δεν… Βάνει το σκουφάκι δήθεν, ναι, και διαβάζουν και καμιά περικοπούλα δήθεν από τη Γραφή, μέσα η Γραφή λέει πολλά.
2ο. Δημοσιογράφος: Πέστε μου κάτι, Μακαριότατε. Με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, επειδή πιάσαμε το θέμα Πολιτική και Εκκλησία, ποιες ήταν οι σχέσεις της εκκλησίας τότε;
Σεραφείμ: Καλές…ακούστε, τριβές πάντα υπήρχον. Ε, άλλοτε περισσότερες άλλοτε λιγότερες…
Δημοσιογράφος: Σε ποια θέματα; Γιατί να υπήρχαν τριβές;
Σεραφείμ: Έ, καλά υπάρχουν. Θέλανε παραδείγματος χάριν  να κάνουμε… να συνάψουμε σχέσεις με το Βατικανό! Ε, τον φέραμε τον νούντσιο του Βατικανού, τον φέραμε. Δεν έχουμε νούντσιο εδώ πέρα, πρεσβευτή του Πάπα;
Δημοσιογράφος: Εσείς είχατε αντιδράσει.
Σεραφείμ: Ε, η εκκλησία είχε…όχι βρε παιδί μου, δεν χρειάζονται αυτοί, γιατί αλλιώς δουλεύουν αυτοί, κι όπως δουλεύουν. Το ξέρετε και το βλέπετε άλλωστε και τα είπαμε πώς δουλεύουν. Λοιπόν, σας είπα θα κάνω το…δεν ξέρω, θα κάνω το ερώτημα στον ελληνικό λαό, τον ρωτάω: Λαέ, ειδικά όσοι με ακούτε, θέτω το ερώτημα, ευθαρσώς, και να μου απαντήσουν οι αρμόδιοι καθηγητάδες, θεολόγοι επιστήμονες: Είναι Εκκλησία το Βατικανόν, ναι ή όχι; Και το κάνω το ερώτημα αυτό, και το έθεσα το ερώτημα, το έκαμα εις την Σύναξη των προκαθημένων στην Κωνσταντινούπολη που είχαμε της Ορθοδοξίας, το έκαμα και σε ένα Συνέδριο στην Πεντέλη που είχαμε στην Ιερά Μονή της Πεντέλης με επιστήμονες κλπ. Και έτσι το ερώτημα, να μας πουν, Είναι Εκκλησία το Βατικανό, ναι ή όχι; Διότι δεν έχει καμία σχέση ο Χριστός με τις λόγχες, με πρεσβευτάς, με τύμπανα και με τα ρέστα. Ο Χριστός ήτανε αυτός που ξέρουμε, τον Χριστό, ο απλούς, ο σεμνός, ο ταπεινός τη καρδία, ο, ο, και τα λοιπά.